İçeriğe geç

Mesafeli Satış Sözleşmesi Cayma Hakki Nasıl Kullanılır

Mesafeli satış sözleşmesi cayma hakkı nasıl kullanılır?

Mesafeli sözleşmelerde tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. On dört günlük süre, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde malın teslim alındığı gün, hizmet sunumuna ilişkin sözleşmelerde ise sözleşmenin kurulduğu gün başlar.

Mesafeli satışta iade zorunlu mu?

Mesafeli alışverişlerde satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği tutarı iade etmek zorundadır. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.

Cayma hakkını nasıl kullanabiliriz?

Tüketici, cayma hakkını, satıcıya cayma niyetini bildirdiği bir mesaj göndererek kullanır. Bu hakkın uygun şekilde kullanılması için, cayma süresi içinde mesajın satıcıya veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklama aracında gönderilmesi yeterlidir.

Online eğitimde cayma hakkı var mı?

Cayma hakkının kullanılması halinde Şirket, Müşteriye ödenen tutarı gecikmeksizin ve herhangi bir kesinti yapmaksızın iade edecektir. Ancak Müşterinin çevrimiçi eğitim hizmetinden yararlanmaya başlaması halinde Müşteri cayma hakkını kullanamayacaktır.

Hangi durumlarda cayma bedeli ödenmez?

İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.

Sözleşmeden kaç gün içinde cayma hakkı verilir?

TKHK’nın 48/4. maddesi ve Yönetmeliğin 9. maddesi uyarınca tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Çünkü cayma hakkı, doğası gereği bir yenilik teşkil eden ve zamanaşımına tabi bir haktır.

14 gün cayma hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli satış sözleşmelerinde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.

Mesafeli alışveriş yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

Müşterilerin online alışveriş yaparken dikkat ettiği noktalar: Web sitesinin güvenlik sertifikasına sahip olması, ürün bilgilerinin doğruluğu ve ürün çeşitliliği, ödeme yöntemlerinin güvenli olması.

Hangi durumlarda iade alınmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Sözleşme yapıldıktan sonra iptal edilebilir mi?

Cayma hakkı herhangi bir nedene bağlı olmayıp, sözleşmenin kurulmasından itibaren belirli bir süre içinde kullanılması gereken bir haktır. Cayma hakkı, sözleşmenin kurulmasından itibaren on dört gün içinde kullanılmalıdır. Cayma hakkı, bozucu bir yenilik yaratan ve diğer tarafa ulaştıktan sonra geri alınamayan bir haktır.

Cayma hakkı hangi tür satışlarda vardır?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Mesafeli satış sözleşmesi nedir?

Tüketici sözleşmelerinden biri olan mesafeli sözleşme, tüketici ile satıcı/sağlayıcı arasında eş zamanlı fiziksel varlık olmaksızın, uzaktan iletişim araçları kullanılarak yapılan bir sözleşmedir.

Cayma hakkında kargoyu kim öder?

Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Satış Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde 2022 yılında değişiklik yaptı. 1 Ekim 2022’de yürürlüğe giren yönetmeliğe göre, e-ticaret iadelerinde kargo ücreti müşteriye ait olmak üzere ödeme yapılması gerekiyor.

Satış sözleşmesi iptal edilebilir mi?

Tüketici hukukuna göre, ön ödemeli konut satışları veya taksitli satışların alıcıları, herhangi bir gerekçe göstermeden 14 gün içinde sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Bu süre, sözleşmenin imzalanmasıyla başlar.

Cayma hakkı hangi tür satışlarda vardır?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkı için nereye başvurulur?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Satıcı ürünü iptal edebilir mi?

Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Beyaz Tenli Escort